Employer branding wewnętrzny i zewnętrzny - czym jest?
Coraz popularniejszą formą reklamową i marketingową na rynku jest Employer branding. Czym się charakteryzuje i jak możemy wyróżnić employer branding wewnętrzny? Odpowiedzi na te pytania szukaj w naszym artykule.
Dlaczego warto korzystać z employer branding prowadząc firmę?
Zdecydowaną zaletą nowocześnie prowadzonych przedsiębiorstw i firm jest odpowiednio dobrany i zgrany zespół specjalistów w danej dziedzinie oraz pracowników innego szczebla. By jednak go stworzyć, potrzebujemy employer branding. Termin ten można określić jako zakres działań, które mają na celu zbudowanie zewnętrznego oraz wewnętrznego wizerunku firmy a także zaprezentowanie jej kultury organizacyjnej i atmosfery osobom z zewnątrz. A na czym polega employer branding wewnętrzny?
Charakterystyka employer branding wewnętrznego
Jak sama nazwa wskazuje employer branding wewnętrzny, będą to działania wewnętrzne, w strukturach firmy skierowane do pracowników danej organizacji czy firmy. Co mają na celu? Skupiają się na zapewnieniu dobrego i zdrowego a także profesjonalnego i przyjaznego środowiska pracy. Przykładem działań wewnętrznych będzie rzetelny i kreatywny proces rekrutacyjny nowych pracowników czy też organizacja wyjazdów integracyjnych.