Czym jest persona i czy warto ją tworzyć?
Nie wiesz czym jest persona a coraz częściej natrafiasz na owy termin w odniesieniu do branż bizsesowych? Zachęcamy zatem do uzupełnienia swoich informacji, poprzez zapoznanie się z treścią naszego artykułu.
Persona a content marketing
We współczesnym marketingu, nie tylko online, treść ma ogromne znaczenie. Użytkownicy, zalewani wręcz tekstami, mają dość powielających się informacji, których nie sposób od siebie odróżnić. Szukają świeżości i oryginalności. By tworzyć odpowiedni content, nie wystarczy już określenie ogólnej grupy docelowej, to zdecydowanie za mało. Pisanie bowiem ogólnie do kobiet czy do mężczyzn w wieku od 30-50 lat jest szalenie ogólnikowe i nijakie a tego odbiorca nie chce. Co robić zatem? Z pomocą przychodzi właśnie persona. No dobrze ale czym jest persona?
Czym jest persona?
Zastanawiając się czym jest persona, najlepiej przyjąć definicję, iż jest to klient idealny. Często persona jest określana także jako persona zakupowa. Jest to uproszczona, często schematyczna wyimaginowana osoba, która pełni rolę reprezentacji Twojej grupy odbiorców. Czytaj o niej więcej na blogu agencji ROXX Media.